Sockerfilmen - That Sugar Film

Som vanligt så är det kanske bara jag som har missat den här filmen, men nu har jag äntligen sett Sockerfilmen -That Sugar Film. Vilken inspirerande film! 

Jag tycker inte att jag äter jätteonyttigt, men den här filmen öppnade mina ögon. Jag tycker ju att jag äter normalt, men jag skulle vilja vara lite smalare, men inte bara det, jag skulle vilja vara så snabb och smidig som jag var när jag var yngre.
 

Vad har gått fel med min kost?

Ibland är det svårt att veta vad som gick fel, varför jag inte är lika smal och smidig, även om man har vissa misstankar. Jag förstår ju att det är något fel på min livsstil, men det är svårt att sätta fingret på vad det är.

Jag har väl alltid tänkt att en kalori socker är samma som en kalori grönsaker, men nu vet jag bättre!

 

 
 
Det var intressant att höra om bakgrunden till att vi har så mycket socker i halvfabrikat. Jag visste inte att det ursprungligen började tilsättas på 70-talet för att kompensera när man gör lättprodukter. Personligen har jag alltid varit misstänksam mot lättprodukter, så det bekräftade ju alla mina misstankar.
 

Hur kan jag ändra min kost?

Jag tycker inte om alltför extrema eller drastiska åtgärder, men efter att ha sett den här filmen så tror jag att jag måste börja äta helt utan halvfabrikat. Det tar lite längre tid, men det är värt det. 
 
Den andra slutsatsen är att kroppen behöver fasta ibland, för att stänga av insulinproduktionen. Jag tror också att det kan hjälpa med sockerberoendet. Dessutom så tror jag att det är bra att utesluta sötningsmedel, så att man inte föder sockerbegäret, eller håller kroppen van vid den söta smaken.
 
Så jag har lite förändringar att göra, men jag tror att resultatet kommer vara värt det. Önska mig lycka till, jag behöver det!
 
Bildkälla: http://www.imdb.com